Autor Tema: DIY by hrast  (Posjeta: 2905 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline hrast

  • Full Member
  • ***
  • Postova: 142
  • Karma: +0/-0
    • Profil
  • Printer: Samogradnja Delta 3d (Marlin FW)
  • Lokacija: Zagreb
DIY by hrast
« u: Ožujak 19, 2017, 02:43:50 poslijepodne »
Nešto vrtim u glavi  o sastavljanju svog 3d printera. Za početak bi izložio grubu ideju, a zatim komentirao komponentu po komponentu.
Išao bi na solidne komponente, ali ne i vrhunske. Već sam nešto raspravio sa članom foruma Markom.

Inače, imam dosta modificirani Malyan M150 kojime sam sada iznimno zadovoljan. Ovaj projekt bi bio tak, da nešto napravim.

Grubi opis;
Konstrukcija;
Dakle, išao bi na CoreXY. Najbliži projekt onome što sam zamislio je ovaj, http://openbuilds.org/builds/betrue3d-printer.4306/
Radna površina 200x200 (tj. 214x214mm)
Elektronika
Rado bi ja 32bit, ali mi se čini da nema baš sreće za manje od 140€... možda jednog dana bude 32bit-a.

I sada komponenta po komponenta;
1. Steperi; NEMA17 42mm 400koraka (jel ima smisla u odnosu na 200)
2. TMC2100 (jel ovo pretjerano?)
3. RUMBA
4. Remen GT2
5. Pulley (kolko zubaca predlažete?)
6. Šipke 8mm (mislim da je više od toga overkill za 200x200.. osim toga imam lagere za 8mm šipke)
7. Lageri Igus Drylin (imam par komada viška od prerade malyana)
8. Konusne navojne šipke 8mm
9. 24V napajanje
10. heatbed 214x214 mk3
11. OriđiđiE3d V6 hotend s kineskom kopijom extrudera


Jel mi možete argumentirano prokomentirati? jesam li gdje fulao?

Offline Slicer

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 856
  • Karma: +112/-0
    • Profil
  • Printer: Blackwolf L
  • Lokacija: Sisak
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #1 u: Ožujak 19, 2017, 06:08:04 poslijepodne »
Konstrukcija- uffff, skupo. Izbjegavati V-slotove. Zašto ne ideš na npr. Ultimaker+? Open source je, od šperploče je i okvir je jeako jeftin.

Elektronika-pogrešno. Imaš i jeftinu 32 bitnu elektroniku. Ne znam otkuda ti 140€. RAMPS FD set sa driverima i ekranom je cca 60$.
 
1. Svejedno je. Nećeš primjetiti razliku.
2. Nije. Možeš i DRV8825. TMC2100 je sredina između A4988 i DRV8825.
3. Fuj, ne to.
4. ok
5. Idi na ono kako je opisano u dokumentaciji printera koji slažeš.
6. ok
7. super
8. Ako su TR8*8, odlično
9. ok
10. ok
11. Bolje original+original ali ok

Offline erbpri

  • Jr. Member
  • **
  • Postova: 50
  • Karma: +0/-0
    • Profil
  • Printer: Prusa i3
  • Lokacija: VŽ
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #2 u: Ožujak 20, 2017, 09:16:28 prijepodne »
8. Zaš je TR8-8 odlično? Što nije problem jer je okret 8mm, da nije precizna šipka, odnosno minimalni korak 8mm/200 je 0.04mm? Nije bolje TR8-2 (ak je to 2mm pitch sipka s jednom vodilicom za razliku od ove 8mm koja ima 4 vodilice)

Offline mersadk

  • Jr. Member
  • **
  • Postova: 54
  • Karma: +2/-0
    • Profil
  • Printer: Shunhokey Prusa i3
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #3 u: Ožujak 20, 2017, 09:25:54 prijepodne »
 
1. Svejedno je. Nećeš primjetiti razliku.
Ne mogu reci da sam probao (još skupljam dijelove za novi printer), ali sudeci po ovom članku razlika između 1.8 i 0.9 motora se osjeti.

http://hackaday.com/2016/07/06/build-a-3d-printer-workhorse/



Offline hrast

  • Full Member
  • ***
  • Postova: 142
  • Karma: +0/-0
    • Profil
  • Printer: Samogradnja Delta 3d (Marlin FW)
  • Lokacija: Zagreb
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #4 u: Ožujak 20, 2017, 11:25:22 prijepodne »
1. A glede snage motora? Tj. jesu li 42mm dovoljni? Hoću li imati problema ako stavim manje?
2. Nije mi najjasnije u smislu cijena  DRV8825, A4988 i  TMC2100. Kažeš da je TMC2100 između DRV8825 i A4988. Cijena to baš i ne govori. Nisam baš strojar, niti sam se ikada upuštao u steppere, tako da nisam siguran što zapravo dobivam kojim drajverom.
3. Dakle, ovako nešto? http://www.ebay.com/itm/RAMPS-FD-Due-R3-ARM-Board-12864-LCD-Controller-DRV8825-Driver-For-3D-Printer-/281538523044?hash=item418d00efa4:g:gZsAAOSwrklVFQmU
8. Iskreno nemam pojma. Šipka je s Banggooda. mislim da je ova bila, http://www.banggood.com/3D-Printer-300mm-Lead-Screw-Z-Axis-8mm-Screw-Pitch-p-980650.html?rmmds=search

Profili s V-slotovima. Radim s time na poslu i oduševljen sam. Robusno, lako za modificirati ako zeznem. Imam fenomenalnu pilu.
Šperploča.. kaj ja znam, sigurno je jeftinije, ali prilično sam nespretan s drvom. Ne izgleda mi uredno.

Offline mersadk

  • Jr. Member
  • **
  • Postova: 54
  • Karma: +2/-0
    • Profil
  • Printer: Shunhokey Prusa i3
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #5 u: Ožujak 20, 2017, 01:35:06 poslijepodne »
3. Dakle, ovako nešto? http://www.ebay.com/itm/RAMPS-FD-Due-R3-ARM-Board-12864-LCD-Controller-DRV8825-Driver-For-3D-Printer-/281538523044?hash=item418d00efa4:g:gZsAAOSwrklVFQmU
Pazi se ovih RAMPS FD od kineza, ispade da imaju neku opasnu grešku.
Citat:
The only safe version of Ramps-FD is the V2.A, issued in February 2014. Former versions present high safety risks which were solved by the V2 issue. Unfortunately, The only Ramps-FD available on the market is yet (february 2016) on revision 1.2, while its manufacturer was repeatedly advised that the only safe version is the 2.A. Beware of confusing wording and absence of clear board revision mention from sellers.
http://www.reprap.org/wiki/RAMPS-FD

Offline m a r k o

  • Aktivni clanovi
  • *
  • Postova: 19
  • Karma: +0/-0
    • Profil
  • Printer: MPCNC
  • Lokacija: Zagreb
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #6 u: Ožujak 20, 2017, 02:21:12 poslijepodne »
Moje skromno mišljenje, temeljeno na puno sati surfanja & samoizgađenim printerom...

1. pošto ti nije prioritet brzina printa (koja može biti ogrančena 8 bitnim kontrolerom) uzmi radije ove sa 400 koraka po okretaju. To se nadovezuje na navojne šipke, kombinacije rezolucije stepera, microstepinga i koraka šipke te određuje rezoluciju Z osi.

Pogledaj kalkulator na http://www.prusaprinters.org/calculator/#stepspermmlead

2. po izlaznoj struji da, no to nije jedina ili najvažnija karakteristika

DRV8825 ima gadnih problema sa preskskanjem microstepova, pročitajte http://cabristor.blogspot.hr/2015/02/drv8825-missing-steps.html ugl. na izlazu ne može pružiti manje od 12% napona napajanja...

A4988 je glasan, radi OK, za ispod 1$ na aliexpressu kvaliteta zagarantirana kao i fejk čip, loši temalni dizajn, premali hladnjak itd.

TMC2100 je relativno nova stvar, ganja ga se sa 1/16 microstepingom koje onda interpolira na 256, jedini pololu kompatibilni driver sa propisno rješenim hlađenjem, kinezi zasad uvoze dirver čip iz njemačke, koristim i preporučam

3. OK, ja koristim RUMBU, zanima me nedostatci zbog kojih kažeš da je fuj da ju pravilnije iskoristiti...

8. Hrast: TR8*8 imaju korak 2mm i 4 spirale. Tako će za jedan okret šipke matica proputovati 8mm. Ove tvoje vjerojatno imaju dvije spirale sudeći kada sam ih vrtio u rukama tj. 4mm hoda za jedan okret.


Jeftino na način koji smo navikli kupovati od kineza i elektronka ne idu baš uvijek zajedno. Konkretno RampsFD, pročitaj warning


Edit: kasnim sa odgovorom...
« Zadnja izmjena: Ožujak 20, 2017, 02:23:43 poslijepodne od m a r k o »

Offline mersadk

  • Jr. Member
  • **
  • Postova: 54
  • Karma: +2/-0
    • Profil
  • Printer: Shunhokey Prusa i3
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #7 u: Ožujak 20, 2017, 03:23:55 poslijepodne »
8. Zaš je TR8-8 odlično? Što nije problem jer je okret 8mm, da nije precizna šipka, odnosno minimalni korak 8mm/200 je 0.04mm? Nije bolje TR8-2 (ak je to 2mm pitch sipka s jednom vodilicom za razliku od ove 8mm koja ima 4 vodilice)
Ovo i mene intresuje, ima li neki razlog zbog kojeg ne bi trbalo koristiti ove TR8-2?

Offline erbpri

  • Jr. Member
  • **
  • Postova: 50
  • Karma: +0/-0
    • Profil
  • Printer: Prusa i3
  • Lokacija: VŽ
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #8 u: Ožujak 20, 2017, 05:34:51 poslijepodne »
Znaci sto se trapeznih sipki tice - koristim TR8-8 jer nisam pazio sto sam kupovo i eto. Tipicni 1.8 motor ima 200 koraka za puni krug jel. Ak je sipka s 4 vodilice (kak god bio ispravan pojam za "lead") jedan full okret je 8.00mm. Podijeljeno s 200 (jedan korak 1.8 steppera) je 0.04mm. Pritom ispada da se recimo za 0.10mm visinu sloja steper mora pomaknut 2.5 koraka. Koliko vidim ramps ne voli decimale, jer barem dok sam tipko decimale u extruder steps je bilo totalno nelogicnosti - trebao nesto izmedju 144 i 145 koraka ali jok. Koju god decimalu stavio lik povuce ili par mm previse ili par mm premalo. Dok imas 200 koraka i okret od 2mm, jedan korak je 0.01mm i nemas problema. Naravno, Z os je 4x sporija ali nemos ofce i novce :D

Broj vodilica se lako vidi na pocetku ili kraju sipke, koliko zareza ima... 8mm s 2mm pitch naravno da ih ima 4 :)
« Zadnja izmjena: Ožujak 20, 2017, 05:37:44 poslijepodne od erbpri »

Offline hrast

  • Full Member
  • ***
  • Postova: 142
  • Karma: +0/-0
    • Profil
  • Printer: Samogradnja Delta 3d (Marlin FW)
  • Lokacija: Zagreb
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #9 u: Ožujak 20, 2017, 07:49:28 poslijepodne »
Zacrtao sam šipku i okrenuo sam puni krug... Izmjerio sam pomak 2mm.

Znači, ako je ramps-fd, onda V2.A. Neznam jel sam bedast, ali to baš i nalazim za kupiti ::)
Neka druga preporuka, a da nije 1000kn

Offline Slicer

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 856
  • Karma: +112/-0
    • Profil
  • Printer: Blackwolf L
  • Lokacija: Sisak
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #10 u: Ožujak 20, 2017, 08:58:46 poslijepodne »
A jeste se raspisali.:D
Nemam niti vremena, niti volje pojedinačno objašnjavati greške, propuste i dezinformacije.

Napravi onako kako sam ja napisao. Ili nemoj, meni svejedno.

Offline hrast

  • Full Member
  • ***
  • Postova: 142
  • Karma: +0/-0
    • Profil
  • Printer: Samogradnja Delta 3d (Marlin FW)
  • Lokacija: Zagreb
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #11 u: Ožujak 20, 2017, 09:09:33 poslijepodne »
Piši malo po malo
Ima puno rekla kazala na Internetu, ali su drugi dali barem reference. Ja nemam dovoljno iskustva da ih ocjenim mjerodavnim ili ne.
Zanima me.
Forum i služi za raspisivanje

Inače do sada sam te poslušao za Malyan.. A i u firmu je friško stigao Zortrax :D... Jedino što sam na GO, pa se nisam stigao pozabaviti printerom .

Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk


Offline Slicer

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 856
  • Karma: +112/-0
    • Profil
  • Printer: Blackwolf L
  • Lokacija: Sisak
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #12 u: Ožujak 20, 2017, 10:00:43 poslijepodne »
Ok, ajde, sali neću opširno.

TR8*8- bolji su jer pružaju manji otpor i manje opterećuju motor. Dopuštaju veće akceleracija i veće brzine pomaka. Manji pitch je bolji tamo gdje se želi "kočiti" ali više optrećuje motor pa traži jači motor s većim momentom.

1,8 i 0,9 st. motori- teško se primjeti razlika. Ultimaker i Prusa na svojim printerima koriste 1,8 što dovoljno govori o "kvaliteti". Puno je bitnije imati solidno složenu mehaničku komponentu osi nego "preciznije" motore.

Snaga motora- rekao si da je printer 20x20 cm. 1,7A će biti dovoljni. 2,5A bi mogli biti overkill ali bi pridonijeli u smislu niže razine buke, a i ne bi se toliko grijali kod duljeg rada. Sam odluči što ti je tu bitno.

RAMPS FD- nisam kreten niti budala, a ne smatram ni vas takvima. Dotičnu elektroniku posjedujem i do sada nisam uvidjeo nikakvu grešku u radu. Ima mušica, ali ništa na što se može pripaziti (grijači ostanu upaljeni kada Due izgubi napon). Meni je veća mana bila krivo okrenuti konektor za LCD. Kada riješim laser, planiram nadogradnju printera u mehaničkom i funkcionalnom smislu te ću ga iskoristiti za usporedbu RAMPS FD-a i Smothieboarda (kojeg imam). Onda ćete i sami vidjeti valja li ili ne. Inače, smiješno mi je čitati kako se pljuje po RAMPS FD-u, a svi živi imaju onaj škart od RAMPS-a koji je stvarno opasan i pri tome vas nije strah da će vam se zapaliti printer ili izgorjeti kuća (što se ljudima događalo).

DRV8825 su mi primarni driveri i niti ja , niti itko od mojih kolega tko ih koristi nije imao problema. Jedina mana im je što su glasni, ali daju toliko dobar šut da se to može zanemariti. A4988-strandardni šit, grije se ali je tih, nije za motore preko 1,7A. TMC2100 je sredina, ali je skup.

RUMBA je fuj kao i sve druge 2in1 i 3in1 pločice. Manje opcije za zamjenu komponenti kada nešto rikne. Plus, ima ona smeća od polyfuse-a.


Offline hrast

  • Full Member
  • ***
  • Postova: 142
  • Karma: +0/-0
    • Profil
  • Printer: Samogradnja Delta 3d (Marlin FW)
  • Lokacija: Zagreb
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #13 u: Ožujak 21, 2017, 09:19:16 prijepodne »
3. Da, gledao sam Smothieboard tj. to je bio prijedlog kolege Marka.Možda mi je malo paprena cijena. Ima li još tko kakav prijedlog za 32bit sustav osim Smothieboard i RAMPS-FD koji je označen kao potencijalno opasan? Zaista tražim RAMPS-FD V2.A, ali ga nema.

6. Navojne šipke idu na Z, pa mislim da brzina nije toliko bitna. Zapravo, uopće me ne uzbuđuje brzina printera.
Citat:
Manji pitch je bolji tamo gdje se želi "kočiti" ali više optrećuje motor pa traži jači motor s većim momentom.
Samo da utvrdimo. Manji pitch znači manje pomaka za jedan okret šipke. Ako je to ok, onda je gore navedena teza kontra?

9. jel velika razlika između 24V i 12V napajanja. Gubici su manji na 24V, to je sasvim jasno. I kao motori bolje rade. jel to nešto očito? Imam već doma 12V 360W napajanje.

Hvala svima koji sudjeluju u raspravi.
Blizu sam toga da zaključim raspravu. 

Offline Slicer

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Postova: 856
  • Karma: +112/-0
    • Profil
  • Printer: Blackwolf L
  • Lokacija: Sisak
Odg: DIY by hrast
« Odgovori #14 u: Ožujak 21, 2017, 09:41:29 poslijepodne »
Ajmo ponovno. RAMPS FD nije opasan. :) V2 se ne proizvodi, samo ga možeš dobiti tako da kupiš PCB (OshPark) i sam ga polemiš.
Imaš hrpetinu drugih alternativa-MKS i Azteeg 32 bitne ploče, DUET, RADDS itd. Preporučio bih RADDS. Ali i dlaje stojim da RAMPS FD-u ništa ne fali.

Kako je teza kontra? Imaš veći otpor zbog manjeg nagiba i više koraka koje motor mora napraviti.

Mene 24V napajanja za 3D printere baš i ne zanimaju-sve je stvar izbora.

 

Flag Counter